Voel jij je weleens een slaaf van je eigen bedrijf?

Auteur: Daan Schmidt | Leestijd: 5 min.

Ons verhaal

 

In oktober 2013 startte mijn vrouw, Lizzy, Schmidt communicatie. Ze zag de behoefte bij ondernemers om hun online marketing uit te besteden omdat ze daar zelf geen tijd en/of te weinig kennis voor hebben.

 

Binnen anderhalf jaar liep het zo goed dat we besloten om Schmidt communicatie samen verder te bouwen. Ik zegde mijn baan op in augustus 2015 en vanaf 1 november konden we los.

 

Hoe bouw je een bedrijf?

 

Omdat we wisten dat er veel bij komt kijken om een gezond bedrijf te bouwen en we ons ook realiseerden dat velen ons voor waren gegaan, gingen we op zoek naar coaching en training.

 

In mijn sales carrière heb ik veel geleerd van Zig Ziglar. Door het lezen van zijn boeken zoals ‘Zig Ziglar’s Secrets of Closing The Sale’ en het luisteren naar MP3’s in de auto vond ik continue motivatie en wijsheden die mij hielpen in de verkoop.

 

In het najaar van 2014 stond in de e-mailnieuwsbrief van The Ziglar Corporation een artikel over hun samenwerking met Howard Partridge. Hij was hun exclusieve small business coach geworden. We schreven ons direct in voor zijn nieuwsbrief en ontvingen de maanden daarna video’s, interessante artikelen, whitepapers en nog veel meer.

 

Een droom of een nachtmerrie?

 

Howard Partridge legt de vinger precies op de zere plek. Veel ondernemers beginnen hun onderneming enthousiast en met een heldere visie. Een droom. Geld verdienen. Zelfstandig zijn en niet meer voor een baas werken. Meer vrijheid of vrije tijd hebben.

 

Maar de realiteit is vaak heel anders. Veel ondernemers voelen zich een slaaf van hun bedrijf. Ze hebben weinig tijd voor hun gezin, veel stress, geen echte vrijheid en ze denken 24/7 aan hun bedrijf. Wat begon als een droom voelt voor velen als een baan, waarbij ze de hele dag bezig zijn om brandjes te blussen.

 

 

"

Om een succesvol

bedrijf te bouwen

heb je systemen

nodig.

 

 

"

 

Belangrijke lessen

 

Howard Partridge heeft ons via zijn boeken en online trainingen een paar belangrijke lessen geleerd:

 

1. Systemen

 

Om een succesvol bedrijf te bouwen heb je systemen nodig. In alle 5 gebieden van je bedrijf: marketing, verkoop, operatie, administratie en leiderschap/personeel. Een systeem is niets anders dan een aantal zaken die goed samenwerken en zo een geheel vormen.

 

Denk bijvoorbeeld aan een systeem om je marketing te doen. Waarbij marketing staat voor alles wat je doet om de juiste prospects naar je toe te trekken. Je ideale klant dus. Een goed marketingsysteem bestaat bijvoorbeeld uit het het onderdeel e-mailmarketing. Wanneer je besluit dit onderdeel in te willen zetten voor je bedrijf, is het belangrijk dat je eerst op papier vastlegt hoe je dit wilt doen. Hierdoor wordt het makkelijker om het vervolgens uit te besteden aan een van je mensen of aan een bedrijf dat daarin gespecialiseerd is.

 

Door dit systematisch aan te pakken win je op heel veel fronten;

 

  • Medewerkers functioneren beter
  • Je hebt minder verrassingen
  • Het zorgt ervoor dat iedereen het op dezelfde manier doet (inclusief jezelf)
  • De klant en prospect hebben een constante service ervaring
  • Het bespaart je heel veel tijd
  • Je bedrijf wordt verkoopbaar

 

Dit laatste is niet onbelangrijk. En komen we bij punt drie op terug.

 

2. Doelen

 

Je bedrijf is geen doel op zich, maar een middel om de doelen in je leven te bereiken. Je houdt van je bedrijf en je doet alles voor je klanten en relaties maar je hebt ook doelen in je leven. Misschien ben je je bedrijf wel begonnen om meer tijd te besteden met je gezin door de vrijheid die je voor ogen had. Dan is dat een doel dat mogelijk wordt gemaakt door je bedrijf. Verlies die doelen niet uit het oog. Uiteindelijk is dat ook beter voor je bedrijf en dus ook beter voor je klanten en relaties.

 

3. Turnkey business

 

Bouw je bedrijf op zo’n manier dat je het eventueel zou kunnen verkopen. Op deze manier naar je bedrijf kijken houdt het zakelijk en koppelt het los van het emotionele. Daardoor maak je andere keuzes. Slimmere/zakelijkere keuzes. Je zorgt ervoor dat je bedrijf minder of niet afhankelijk wordt van jou als ondernemer. Dat verhoogt de waarde van je bedrijf en waarborgt de continuïteit.

 

4. F.T.E.

 

F.T.E. staat voor ‘Failure To Implement’. Het is niet de afkorting van een ziekte, maar veel ondernemers lijden er wel aan. Ze falen om dat wat ze weten of hebben geleerd te implementeren. Met als gevolg dat hun onderneming niet of te langzaam groeit. Herkenbaar? Daarom is het zo belangrijk om geïnspireerd te worden en te blijven door positieve informatie. Dit houdt je scherp en enthousiast.

 

5. De beste marketingmethoden

 

Er zijn zoveel verschillende manier om door middel van marketing aan de juiste prospects te komen. Hier lopen ze in de Verenigde Staten in voor. Je ziet vaak dat het enkele jaren later, via Engeland, het vaste land van Europa bereikt. Een paar belangrijke lessen voor ons (soms nieuw en meestal een opfrisser);

 

Richt je marketingactiviteiten ook op bestaande klanten

 

Referral marketing (vraag bestaande klanten of zij anderen kennen die interesse hebben in jouw producten/diensten en denk aan referral bronnen; Welke partijen hebben onbeperkt toegang tot jouw ideale klanten en kunnen jou introduceren in deze interessante klantenkring?)

 

Experience marketing (wat doe jij om prospects te laten ervaren hoe goed jij bent of jouw producten of diensten zijn? Heb je een gratis trial, een sample, een gratis consult, webinars, gratis nieuwsbrieven met waardevolle informatie? Kortom geef je prospects een unieke ervaring in je marketing zodat ze kunnen proeven hoe het is om klant bij je te zijn.)

 

6. Drie manieren om meer te verkopen

 

Er zijn maar drie manieren om meer te verkopen. De eerste is cross/upselling naar bestaande klanten (bestaande klanten die meer bij je afnemen), de tweede is een toename van je aantal klanten (new business) en de derde is je prijzen en tarieven verhogen. Een ontzettende open deur zou je misschien zeggen. Dat klopt. Maar wanneer heb jij voor het laatst je prijzen verhoogd? En hoe vaak ben je ervan uitgegaan dat je bestaande klanten je wel weten te vinden voor herhalingsaankopen?

 

Wat is het Ziglar Business Owner Event?

 

Wij implementeren deze lessen in ons bedrijf. Stap voor stap. En met resultaat. Heerlijk om te zien. Uiteindelijk zijn we in februari van dit jaar naar Houston, Texas, gevlogen om een evenement bij te wonen van Tom Ziglar en Howard Partridge.

 

We vinden de content zo goed dat we beide heren hebben gevraagd om naar Nederland te komen. Ze zeiden direct ja!

 

Op 29 september 2016, een donderdag, geven zij een training/workshop in Hilton Royal Parc Soestduinen. De aanmeldingen stromen binnen en daar zijn we apetrots op. Mede dankzij onze sponsors:

 

 

Overdag

Een dag vol inspiratie. Om 8.30 uur gaan de deuren open. Van 9.00 uur tot 17.00 uur is er een mooi programma inclusief versnaperingen en een uitgebreid Hilton lunchbuffet.

 

Avond

Wil je meer dan dat? Dan ben je van harte welkom om je ook aan te melden voor de keynote speech van Tom Ziglar ’s avonds om 19.00 uur over Live to Win. Deze avondsessie is ook toegankelijk voor niet-ondernemers. Er zijn al bedrijven die kaartjes kopen voor al hun medewerkers en er samen naartoe komen.

 

V.I.P.’s

Ook zijn er 25 V.I.P. plaatsen beschikbaar voor degenen die tussen 17.00 en 19.00 willen dineren met Tom Ziglar en Howard Partridge. Bovendien krijg je als VIP gereserveerde stoelen, een gesigneerd boek Born to Win, een gesigneerd boek The 5 secrets of a Phenomenal Business en toegang tot de avondsessie Live to Win met Tom Ziglar.

 

Voor wie is het Ziglar Business Owner Event?

 

Hopelijk heb je door deze blog al een goed beeld gekregen van het evenement en voor wie het bedoeld is. In de praktijk zien wij de volgende ondernemers zich aanmelden:

 

  • Ondernemers die regelmatig dit soort evenementen bijwonen om inspiratie op te doen, ideeën te krijgen die ze morgen kunnen toepassen in hun bedrijf en te netwerken met andere ondernemers.

 

  • Ondernemers die toegeven dat ze hier en daar een slaaf zijn van hun onderneming en daar iets aan willen veranderen.

 

  • Ondernemers die heel bewust naar dit event komen omdat zij een meer voorspelbare, winstgevende turnkey business willen maken van hun onderneming.

 

  • Ondernemers die de naam Zig Ziglar kennen (de vader van Tom Ziglar) en weten dat deze naam wereldwijd staat voor kwaliteit en gedegen inhoud. Howard Partridge is in Nederland minder bekend maar er zijn wel ondernemers die speciaal voor hem komen.

 

  • Ondernemers uit het buitenland. Er is interesse uit Frankrijk, België, Duitsland, Engeland, Luxemburg en Zwitserland. Zij werden dankzij ons netwerk op de hoogte gebracht van dit evenement en hebben veelal reeds gehoord van Ziglar en Partridge.

 

Tot slot

 

Jij bent van harte uitgenodigd als ondernemer. We beloven je dat het een speciale dag gaat worden. Schrijf je nu in en profiteer nog van onze vroegboekkorting! Hopelijk tot ziens op 29 september in Soestduinen.

 

Succes met werken aan, in plaats van in je bedrijf!

 

Daan Schmidt 

This is a mockup. Publish to view how it will appear live.

Direct contact? Bel ons op +31 (0)33 466 93 90

schmidtcommunicatielogo

Direct contact? Bel ons op +31 (0)33 466 93 90

Direct contact?

Bel ons op