Ons motto is; under promise, over deliver.
Onze klanten besteden één of meer van de onderstaande diensten aan ons uit. Sommige diensten tegen een vast bedrag per maand. Andere diensten tegen een scherp uurtarief en indien mogelijk/gewenst; fixed price. Zo weet je waar je aan toe bent.Al ons werk doen we vanuit een strategie en met helder geformuleerde doelstellingen. We maken verwachtingen graag concreet. Ons motto is; under promise, over deliver.We zijn resultaat gericht en daarbij een tikkeltje eigenwijs waardoor we dingen soms net even anders doen. No-nonsense is het motto, want er wordt een hoop onzin verkondigd als het gaat om online marketing en communicatie. Simpele dingen werken vaak het best.Wij noemen onze werkwijze dan ook: “blije-klanten-service”.Genoeg gezegd. Dit doen we voor en met onze klanten
Strategie
Marketing automation
Leadgeneratie
Strategische Co-creatie Workshop
De Strategische Co-creatie workshop is een dag investeren in je bedrijf. Samen met ons terug naar de tekentafel. Vaak worden we mee gesleurd in de dagelijkse werkzaamheden en maken op basis daarvan keuzes. Keuzes die van groot belang kunnen zijn voor de toekomst van je bedrijf. Wij gaan samen met jou en je team terug naar waar het om gaat. Wat wil je met je bedrijf bereiken? Wat wil je uitstralen? Hoe wil je dat je klanten en relaties jullie zien?
De Strategische Co-creatie Workshop bestaat uit drie fases:
- Analysefase
Toesturen online survey. De antwoorden op deze vragen zijn bedoeld om onze gezamenlijke brainstorm voor te bereiden op basis van de huidige stand van zaken. - Co-creatie fase
De Strategische Co-creatie Sessie, deze sessie duurt een hele dag. Tijdens deze brainstorm creëren wij:
- Het brandscript van jullie merk
- Het wireframe voor de nieuwe website van jullie merk (indien aan de orde)
- We bespreken de strategie/positionering en het businessmodel van jullie merk
- De naam (mogelijk nieuwe naam) van jullie onderneming
- De slogan voor jullie onderneming
3. Productie- en presentatie fase
Wij gaan terug naar ons kantoor en verwerken de output van de co-creatie tot een concreet uitgewerkt plan, met hierin duidelijke actiepunten en opgesteld budget. Nadat we een nieuwe afspraak hebben gemaakt presenteren we het uitgewerkte plan en onze aanbevelingen. Tevens bespreken we met elkaar de mogelijke vervolgstappen.
Dit plan en onze aanbevelingen komen in een PowerPoint presentatie welke we ook per e-mail beschikbaar zullen stellen.

Storytelling Workshop

Een heldere boodschap communiceren. De Storytelling-workshop is een workshop van een hele dag. Deze workshop is erg goed te combineren met een Strategische Co-Creatie sessie. Tijdens een Brandscript workshop gaan we doormiddel van stappen door jullie organisatie heen. Aan het einde van de dag heb je een duidelijk plan als basis voor al jullie communicatie uitingen.
Hieronder worden de stappen verder toegelicht;
- Film-Framework
Voor het creëren van het script maken wij gebruik van het Film-Framework. Door gebruik te maken van deze 7 stappen komen we tot de essentie van hetgeen jullie organisatie te bieden heeft en van wat de klant nodig heeft. - Wie is de held?
Bedrijven en organisaties die begrijpen dat zij niet zelf de held zijn, maar dat hun klant de held is zullen keer op keer winnen. Jij als organisatie of bedrijf bent de gids. Dit uitgangspunt maakt dat je boodschap helder wordt. - Overtuigen
Aan het einde van de dag heb je een brandscript dat helder en overtuigend is. Het zijn namelijk woorden die overtuigen. Helderheid is de sleutel, herrie de vijand. Mensen kopen nooit een product of dienst. Zij kopen een oplossing voor hun probleem.
- Toepassing
Je Film-Framework vormt de basis van al je communicatie uitingen. Of het nou gaat om de tekst op je website, een presentatie, een keynote speech of je elevator pitch, het verhaal is consistent helder en overtuigend. En iedereen binnen de organisatie moet het script kennen. Zo creëer je salesforce en een cultuur vanuit de zelfde missie en visie.
Marketing Automation
Sales automation en marketing automation zijn een must voor bedrijven en organisaties die willen groeien. Of het nu gaat om het werven van leads, prospects, klanten, leden, donateurs of vrijwilligers. De combinatie tussen techniek en marketing maakt het mogelijk om op de juiste tijd, naar de juiste persoon de juiste boodschap te sturen.
Als gecertificeerd Keap Partner helpen wij organisaties om te groeien, tijd te besparen en processen te organiseren en automatiseren.
De voordelen:
- Enorme tijdbesparing.
- Een constante stroom van leads, prospects en klanten (of donateurs of leden).
- Realtime inzicht in de kosten en opbrengsten van je verkoop- en marketinginspanningen.
- Persoonlijke communicatie op basis van gedrag en interesses in plaats van één boodschap voor allen.
- Niet alleen meer resultaat, maar ook meetbaar resultaat.

Webinar management

Een webinar is het meest onderschatte marketinginstrument van Nederland! Dat durven wij zonder meer te stellen. Wij kennen geen andere tool die zo effectief kan werken voor je sales en marketing als het geven van een webinar. Het is een prachtig middel om kennis te delen, interactie te creëren met je doelgroep, meerwaarde te bieden en je producten en diensten te verkopen.
Wij hebben jarenlange ervaring met het geven van webinars. Onder andere met het Instituut Fondsenwerving, De Nederlandsche Bank, Betaalvereniging Nederland, EDM, ifunds en Kieboom Training & Development.
Door onze ervaring worden wij regelmatig gevraagd door bedrijven om hen te helpen bij het opzetten van een webinar programma. Daarnaast gebruiken wij webinars ook zelf in onze marketingmix. Wij ontzorgen onze klanten compleet bij het geven van een webinar. Dit maakt dat je sneller tot een succesvol webinar komt.
Voor onze webinars maken wij gebruik van Gotowebinar van LogMeIn. Wat ons betreft de beste tool voor het geven van webinars. We zijn dan ook met trots Partner van LogMeIn.
Podcast management
Wij zijn in de loop der jaren een groot fan geworden van het fenomeen zakelijke podcast. Het is een goede manier om in contact te komen met je doelgroep, maar ook iedereen daarbuiten. Je kunt op een vrij toegankelijke manier je kennis en ervaring delen.
Je bouwt hierdoor een netwerk op zonder dat je het doorhebt. Uit eigen ervaring blijkt dat de kracht zit in het volhouden, wanneer je met goede regelmaat een podcast produceert pluk je daar later zeker de vruchten van.
Met een podcast geef je geïnteresseerde luisteraars de mogelijkheid op hun eigen tijd en locatie naar jou verhaal te luisteren.
Wij kunnen je helpen om een goede podcast neer te zetten. We helpen met de strategie en alles er om heen. Op die manier komen we samen tot een goed opgebouwde podcast waar je binnen no time je netwerk mee kunt uitbreiden.

Wij maken klanten blij, maar dat is wat anderen over ons zeggen
“Vanuit de ambitie om binnen vijf jaar een toonaangevende positie in een nieuw te ontwikkelen markt te verkrijgen waren wij opzoek naar een strategische marketing-partner. Dit en veel meer hebben wij gevonden bij Schmidt Communicatie in Leusden, een gespecialiseerd marketingbureau die serieus werk maken van partnership en meer doen dan ze beloven! Schmidt communicatie staat voor vakmanschap en partnership, waarbij resultaten een gevolg zijn van gezamenlijke inspanning. Voor PMA International en in het persoonlijke contact is Schmidt Communicatie dan ook veel meer dan een marketingbureau!””
” Door de implementatie van marketing automation is het aantal leads met 400% gestegen. De verkoop is met 40% toegenomen. Ik kan het team van Schmidt communicatie van harte aanbevelen. Hun intense focus, toewijding, expertise en partnerschap zijn een inspiratie op zichzelf. Wij zullen onze zakelijke reis met Schmidt communicatie zeker voortzetten.”
“Wij hebben nu een solide plan waarbij alles op elkaar is afgestemd en geïmplenteerd. Wij volgen hierbij de exacte methoden die Schmidt communicatie zelf en hun klanten ook gebruiken. We besparen hiermee zoveel energie en we hebben uitgerekend dat dit ons een dag per week bespaard aan tijd. Als we zo doorgaan behalen we in 12 maanden een toename van 50% in onze omzet.”
Klanten & vrienden (partners)
We werken met geweldige klanten en we hopen jou toe te kunnen voegen aan onze lijst!
We zijn behoorlijk trots op onze lijst met klanten voor wie wij mogen werken. En nog trotser op de resultaten die wij voor ze bereiken.
Hoe groot of klein jouw organisatie ook is, we heten je graag welkom. We kunnen niet wachten om anderen te laten zien wat we voor jou bereiken.